fredag 30 mars 2012

I min yllegrop

I mitt förra inlägg kom jag fram till att
när man flyttar så får man tillfälle att -

nej man "får" inte tillfälle att,
utan det måste göras -
gå igenom alla skatter

Dessa små skatter,
fick komma upp ur Yllegropen -
- för de ville så gärna klappas på =)
De är lite busiga,
för de vet inte vad de vill bli när de är uppstickade ;)
Härvorna är hemklickade från
"The Knitting Goddess" i januari 2011
"Mini Skeins" -
- Är de inte för söta??
Praktiska till den där sjalkanten som man vill ha i en annan färg
eller skarva på ett par sockar
eller vad som haver =)

5 st härvor på 20 gram vardera
Superwash Merino - Älskar!!
Ok, det är lite nylon i oxå..
Totalt 100 gram (425 m)

Handfärgat..

Underbart!!

Vad Ql att så många vill vara med i utlottningen
av mitt utrensade Malabrigo & FAME =)

3 kommentarer:

  1. Katarina Bergqvist2 april 2012 kl. 16:53

    Vilken underbart vacker bild vännen =)

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har fotat dina fina garner !! Det blir väldigt tilltalande.
    Ha en fin vecka ! //Eva

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Jag är så lycklig för att vi flyttat ut på landet men ändå bor i stan =) Nu är det inte mer än att öppna ytterdörren så är man i naturen :)

    SvaraRadera